מירב בן מויאל, מדריכת הורים ע"פ גישת אדלר, בעלת MA בלימודי משפחה.

הדרכת הורים במרכז

הדרכת הורים במרכז

אזורי הפעילות העיקריים שלי בתחום הדרכת הורים מתפרשים במרכז הארץ (בין גדרה לחדרה).

לאחרונה התגברה בקרב ההורים, המודעות לנושא הדרכת הורים. זאת בעקבות תוכניתה של סופר נני  מיכל דליות.  בתוכנית נפגשת מיכל דליות עם ההורים בתהליך שנמשך מס' שבועות ובמסגרתו נעשית צפייה אינטנסיבית באורח חייהם של בני הבית.

כאשר צופים בתוכנית ישנה תחושה שהתהליך הינו תהליך מהיר שבסיומו מתגברים על כל הקשיים, אולם התהליך הינו תהליך ממושך ואינטנסיבי ובמהלכו צצים קשיים רבים (שהינם חלק בלתי נפרד מהתהליך) שלא תמיד נחשפים בפני הצופה. כל זאת מוגש לנו הצופים, בשעה ורבע של צפייה.

במהלך הדרכת הורים, אותה אני עורכת מספר פעמים בשבוע אני מסבירה להורים שתהליך השינוי ארוך וכרוך בהתמודדות שאינה תמיד נעימה. דבקות במטרה, אמונה במטרות התהליך ובעיקר הבנה מהם הצרכיים האמיתיים שלי ושל ילדי, הם אלו שיסייעו להגשים את היעד הרצוי.

במסגרת ההדרכה ההורית , הנני נפגשת עם ההורים בלבד ואינני צופה בילדים, או באינטראקציה בין הילדים להוריהם. מבחינתי מה שמתואר על ידי ההורים כקושי, זהו הקושי האמיתי ולא מה שאני  אראה אם אצפה, יש לזכור גם שצפייה משמעותית מתרחשת במשך הרבה שעות (על פי סופר נני כ-70 שעות למשפחה) הסתכלות בת שעתיים על משפחה כמעט ואינה יכולה לספק מידע אפקטיבי לגבי התנהלות יומיומית. כאשר אני נפגשת עם זוג ההורים, אני מקבלת תמונת מצב על מה שקורה בבית וההדרכה נעשית בהתאם לצורך שלהם.